fredag den 8. juli 2016

Sort, feminint, komfortabelt, sort, simpelt og sort - et indlæg om plussize mode

Rigtig fashionblogger bliver jeg aldrig. Det har jeg sådan set heller ikke lyst til. Men jeg hedder Tykke Mor, og jeg går faktisk op i mode. Ihvertfald mode, og tøj, der klæder min tykke krop. Det er absolut ikke nemt, men det er også en spændende skattejagt, at finde fede ting, der både klæder mig og passer til min stil. 
Hvis jeg skulle beskrive min stil i nøgleord ville det være noget a la:
Sort, feminint, simpelt, sort, komfortabelt og nå ja sort.
Jeg går næsten altid i kjole. Ind i mellem nederdel, og meget sjældent bukser. Jeg har en giga collection af sorte leggings, for jeg fucking hader strømpebukser. Jeg går så sjældent i bukser, at Martha kommenterer på det når jeg hopper i jeans. Jeg er for nylig begyndt at blive lun på maxikjoler, og -nederdele. Det synes jeg giver et cool nyt look, i min garderobe der består af en hel masse korte kjoler. 
Et ikke specielt godt billede, af min typiske stil. Sorte leggings, sort kjole, cardigan og farverige sneakers. 

Jeg har også mønstrede ting, fx ejer jeg en leopardplettet kjole, som jeg bruger vildt meget. 
Den kan også bruges som et nemt voksenfastelavnskostume. Just add knurhår og håret i frikadeller!

Jeg køber næsten alt mit tøj online. ASOS er min favorit. De sælger en del af deres eget brand Asos Curve. Derudover er der et efterhånden stort udvalg af New Look Curve, Club L mv. Man skal godt nok bladre igennem meget polyester (I don't do polyester!) og T-shirts med mærkelige print, men jeg finder altid noget, når jeg zapper igennem appen. 

Her i en sort (syrprise...) lang kjole, som både er god på en varm sommerdag og til en indendørs fest om vinteren. Her juleaften. 

Et eksempel på en kjole fra Junarose, et dansk plus size mærke. Det er Bestseller der producerer det. I ved dem med Vero Moda, Jack & Jones osv. Men kan man finde det i Danmark? Kun i små mænger da. Come on mand! De laver flotte og prisvenlige sager. 

Zalando er også begyndt at sælge plussize. Fx sælger de Boohoo+, som også laver fine, simple ting, der passer godt ind i min stil. 

Totalt yndlingskjole lige pt. Den er fra Dorothy Perkins, som er et britisk mærke, der både laver almindelige størrelser og plussize. Priserne er absolut rimelige, og der er lidt færre polyestersager siden, end fx Asos. Evans, minder om DP i stil, men er kun plussize. Kjolen her har en fantastisk pasform, der klæder en tyk krop som min. Og chevronstriberne gør virkelig noget godt for formerne. Den er på udsalg lige nu, og fås i flere farver. 

Fx i dette hjertemønster. 

Jeg har lige opdaget mærket Yours Clothing. Kun plussize, britisk og rimelige priser. Fragten er 7£. Jeg har købt leggings (of course) og nogle maxikjoler

Fx denne her. Jeg synes den er superflot og sexet. Brystet ser underligt ud, fordi jeg havde en gammel BH på. En af den slags der prøver at slå dig ihjel med en vildfaren bøjle. 

Leopardkjolen i fuld figur. 

Sort hverdagsstil

Da Martha og jeg matchede helt vildt meget. 

En pisseflot kjole, men jeg syntes den var sindssygt ubehagelig at have på, fordi den er 100% polyester. Så jeg solgte den. Det et ikke snobberi det med min modvilje mod polyester, jeg synes bare det føles ubehageligt mod kroppen. 

Sort grundstil, men med masser af farveklatter, fx sko, tørklæde og jakke. 

En flot festkjole i ren blonde. Den er vist ikke så moderne mere, men jeg har brugt den til en del fester. 

Endnu en festkjole. Farven er SÅ flot! Men som billedet også viser, så er denne kjole typen der gerne vil afsløre BH'en. Den er født som stropløs, jeg har selv syet stropperne på. Men åbenbart ikke specielt godt. 


Så det er lidt eksempler på min sorte, bløde og feminine garderobe. Og et par af mine festkjoler. 

Jeg bruger ikke så mange accessories. Jeg ejer en million milliard tørklæder, smykker osv, men efter jeg har fået børn er min stil blevet mere simpel. Jeg har fået revet mange halskæder over, flået i øreringe og tørklæder af små ivrige barnehænder. Måske pynten kommer tilbage, når de ikke er så fysisk destruktive længere? 

Og her er min brudekjole. Ganske særlig, og meget budgetvenlig. Og 100% unik. Toppen er fra H&M, nederdel og tylskørt er syet af min mor. Skoene er fra Tøj&Sko (remember that?) Og jeg bruger stadig toppen om sommeren. 

Og så har vi jo en minifashionista her på matriklen
Morgendagens outfits til sig selv og lillebror lagt klar aftenen før.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar