lørdag den 16. juli 2016

Pink hair - don't care.... Eller i hvert fald ikke før om 3 uger.

For nogle måneder siden sagde jeg til min veninde Rikke, at jeg godt kunne tænke mig noget lidt vildt hår. Sådan en pangfarve, eller flerfarvet. Slet ikke naturlig, men sjov og sådan wow. 

Og så var det Rikke tørt konstaterede (som kun Rikke kan) at "der er nok mange der synes sådan noget orange hår, som du har nu, er temmelig vildt" Nå ja, godt ord igen. Men jeg har jo haft det orange hennafarvede hår i årevis nu. Den nuance, og fremgangsmåde jeg bruger, har jeg haft siden gymnasietiden. On and off. Jeg har også haft det obligatoriske sorte hår. En periode mange mange teenagere skal igennem. Nærmest blond (tisgult?),  mange variationer af rødt og endda brunt i en kort periode. Jeg har haft braids, extensions, pandehår, langt hår, skulderlangt og kort. 
Men jeg vender ALTID tilbage til langt og orange. Jeg synes det klæder mig, og passer til min personlighed. Jeg har fra naturen sådan helt røvsygt kommunefarvet, helt helt glat hår. Jamen altså, det holder jo ikke, når man er som jeg er. Det indre og det ydre må gerne spille sammen. Synes jeg. 

Nå men, jeg har altså fået og været lun på en crazy colour i noget tid, og havde også fundet den farve jeg ville købe. En Live skyllefarve i Electric Pink. 

Og så var det jeg fik sommerferie, og jeg tænkte, "det er nu eller aldrig!" Jeg skulle i forvejen afblege garnet, fordi min udgroning var blevet ret heftig. 
Jeg afbleger håret 3-4 gange om året. Og farver dernæst med henna. Det er en operation der tager en weekend. Først afblegning, som gør udgroningen helt blond, og resten af manken gul/lys orange. Ikke særlig pænt. Så holder jeg mig hjemme, vasker håret en gang eller to, og farver så med henna. Det skal helst sidde i 6-8 timer. Det gør farven dybest og mest holdbar. 
Når jeg så er tjekket, så genfarver jeg med henna en gang om måneden. Når jeg er utjekket (læs: efter jeg har fået børn) går der de der 3-4 måneder, før jeg starter forfra med afblegning og henna. 

Nå men, sidste weekend afblegede jeg håret, men i stedet for at fortsætte med henna, smurte jeg to pakker pink skyllefarve i håret. Den skulle holde 12-15 hårvaske, og da jeg prøver at holde hårvask på max 2-3 gange om ugen, skulle den gerne holde nogle uger. 


Fuck det blev SÅ flot! Synes jeg selv. Jeg har fået mange positive tilkendegivelser, og en masse skeptiske. Det gør ikke så meget. Jeg er trods alt 32 år og nogens mor, med et arbejde som underviser af voksne mennesker. Kan man godt have den der hårfarve og samtidig blive taget seriøst af kommende SSH'ere og SSA'ere? Måske? 

Men jeg synes jo også selv det er vildt, og sådan lidt for meget. Så det er bare noget jeg gør her i ferien. Altså udlever mine indre teenager. 

Så den sidste weekend i juli vender jeg tilbage til mit "konservative" orange hår. Men billederne varer evigt, og det er fint. Måske bliver det blåt næste sommerferie? 

Jeg har vasket det en gang, og farven holder ok. Den er blevet bleg, eller næsten vasket ud, i små totter. Desværre er det gået hårdest ud over pandehåret. 

Billederne herunder er fra Quiz Night på The Upper Hill i Slagelse torsdag d. 14. Juli hvor vores hold Carina & the Diamonds kraftpetervæltemig vandt! Det er var en fantastisk aften! 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar