torsdag den 5. maj 2016

Venindebogen: Christine

Jeg vil i de kommende dage præsentere nogle af mine gode veninder. De er nemlig også virkelig vigtige i mit liv. 

Den første på scenen er Christine. Vi har kendt hinanden siden første klasse, dvs. Ca 1990. Vi gik i parallelklasser på Søndermarksskolen. Vi hang ud en del i gymnasiet, senere on and off i forskellige venindekonstellationer. Og indenfor de sidste 5-6 år er vi blevet tætte veninder. Bl.a. Via de mange feriekolonier vi har arbejdet på sammen. Hun er Arnolds gudmor. Hun bor i London sammen med sin kæreste. Totalt modigt og sejt at rykke til udlandet for at følge kærligheden. Much respect! Så nu er hun blevet bonusmor til tre tøser og arbejder på en skole i London. Hun er en af de klogeste jeg kender. Hun elsker bøger, både de intellektuelle og ind imellem også en knaldkrimi. Hun har læst litteratur på uni i London. Hun er mega fodboldfan og et udpræget ordensmenneske. Vi er ret forskellige på værdier og vaner. Men vi har en kæmpe respekt for hinanden, og det tror jeg er et godt udgangspunkt. Det er altid ukompliceret med hende. Vi hygger os bare. Snakker om de store vigtige ting i livet, og om de små fjollede ting. Jeg udfordrer hende jævnligt til at skifte til et stærkt uflatterende profilbillede i en uge, mod at jeg giver en kebab og en cola. 

Men nu får Christine ordet:

Kælenavn(e) Chrisser (kun min søster) CRT min kæreste - ellers er jeg ikke til kælenavne

Job: administrativ assistent og receptionist

Livret: Jeg har ikke nogen livret er bare super begejstret for mad sådan all over. 

Yndlingsfarve: nuancer af blå

Idol: Ulla Therkelsen og Alex Ferguson

Fritidsinteresser: litteratur og fodbold

Favoritdestination: (hvor jeg ville rejse hen hvis penge ikke var en hindring) Boston, Washington og San Francisco ... Bedste sted jeg kan befinde mig - i vores sommerhus på Reersø

Favoritbog: der er for mange til at jeg kan vælge en.

Yndlingsfilm: kan jeg ikke sige - det kommer an på mit humør. Jeg er generelt ret dårlig til at vælge yndlings af noget som helst

Altid i min taske: læbepomade og  tyggegummi

Ting på en øde ø: min søster (men så er det ikke en øde ø) ... ellers tænker jeg noget godt at læse - så 3 laaange bøger.

Favoritsanger: Nick Cave

Største ønske: Forblive glad, sund og rask... Af materielle ting vil jeg gerne snart eje en bolig

Hvad jeg sætter pris på i venindeforhold: at begge parter er 100% sig selv, ærlighed og at ting er ligetil og ikke kompliceres unødvendigt

Jeg samler på: bøger og har også en fin skosamling

Største oplevelse i mit liv so far: 

Jeg ved ikke hvad der er mit livs vildeste oplevelse... Synes jeg har oplevet mange gode, sjove og fine ting, men kan ikke vælge en - ubeslutsom igen

Sidste gang vi var på kolo9. (2011) 

C i London

Som gudmor for Arnold

Glorious duckface







Ingen kommentarer:

Send en kommentar