torsdag den 26. marts 2015

Arnold?! Hvorfor hedder han Arnold?

Ja det er ofte noget jeg har hørt. Jeg synes jo det er sådan et godt solidt navn, men vores omgangskreds har haft sværere ved at sluge det, end de havde med Martha. Men bare vent, jeg tror vi er totalt firstmovers. Arnold er på top 50 indenfor 10 år. Mark my words!

Jeg havde det helt helt perfekte pigenavn (Martha) klar til min første. Jeg var dog helt skråsikker på at det var en dreng der gemte sig. Da jeg så havde født og så at det sgu VAR en pige tænkte jeg som det første : "nå så er det jo nemt, så skal hun jo hedde Martha" men så syntes jeg slet ikke det passede til hende den lille lyserøde. 
Vi var omkring alle mulige navne der ikke engang havde været tæt på st være oppe at vende i navnediskussionen graviditeten igennem. Fx Molly, Sally og Lilli. 
Men så på femtedagen, midt i den helt store tudetur, gik det op for mig at hun skulle jo hedde Martha. Nu kunne jeg endelig se det.  
Hun er ikke opkaldt efter nogen, men vi kan begge to vældig godt lide den gamle danske film Martha. Martha er i dette tilfælde et gammelt rustent skib. "Martha, Martha din dejlige skude!" 

Nikolaj er kæmpe Beatlesfan, så at en af hans favorit-Beatler har skrevet en sang om en Martha er ret perfekt. McCartneys Martha My Dear handler om hans hund, men indeholder skønne sætninger, alle piger (hundepiger og menneskepiger alike) kan bruge. "Just hold your head up, you silly girl" 

Vi havde en ide om at vores næste barn også skulle være/have en Beatlesreference. Så vi forfattede en liste over alle de pige- og drengenavne der bliver nævnt i Beatlessange. 

Da jeg var gravid anden gang havde vi igen det bedste pigenavn klar. (Hemmeligt, just in case at man skulle få sig en pige til på et tidspunkt) Denne gang var jeg mindre skråsikker på kønnet. Det viste sig at være en dreng og vi grublede og grublede over hvad han mon hed. Der var ingen af vores ideer der ligesom passede. Vi var omkring Alfred, men det var på Top 30. Hvad så med Georg, Harald eller Sigurd? Alle sammen dejlige navne, men bare ikke sådan lige det rigtige. I en måned hed den unge herre alt muligt fjollet Goplemanden, Stanley Stenvom, Mogens Poopenstein, Gokke, The Poopster etc. 
Og så som en ren indskydelse tænkte jeg "man kan jo også hedde Arnold" vi havde lige set The Wonder Years hvor hovedpersonen hedder Kevin Arnold, så det er primært der inspirationen ligger. Udenat han dog på nogen måde er opkaldt efter nogen. 

Så nej, det passer ikke hvis I hører at vi er store Swarzenegger-fans. En usandhed min veninde har gået og spredt ude i byen. Hilarious Rikke! 

Der er heller ikke nogen decideret Beatlesreference. Jo lidt, men den er lidt søgt. George Harrison har boet på vejen Arnold Grove....

Nå jeg vil gå ud i køkkenet for at bage en kage til i morgen, hvor Martha my dear holder afslutning i dagplejen. Hun er ligesom nået til der hvor man skal i børnehave. Allerede. Hun karter rundt med Arnolds hue og en motorsav (ja altså en legetøjs- vi er jo ikke sindssyge) og det lugter lidt som om nogen har lagt en brun gave i hendes ble, Arnold himself ligger på gulvet og siger "da da da da da" mens han gnasker på en spilleræv. 

But now, pictures af henholdsvis selvsiddende baby og tumling i møde med hundehvalp. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar