onsdag den 6. august 2014

Paddehattetaburetter

Jeg så et opslag på Pinterest, med puder til nogle børnetaburetter fra IKEA. Dem tænkte jeg jeg ville lave. Det tog en aftens tid og kostede ca 180 kr i materialer. Plus taburetterne som jeg mener koster ca 40 kr stykket.

Tada! Her er det færdige resultat


Det skal du bruge
2 hvide børnetaburetter af mærket mammut. 
2 runde monteringapuder (købt i stof 2000 til 60 kr stykket)
1/2 meter rødt lagenlærred
En rest Hvidt stof
Ca en meter bukseelastik (min var 2 cm i bredden.

Symaskine
Hvid og rød sytråd

Step 1
Læg puden på det røde stof og klip 4 cirkler ud, ca 8 cm fra pudens kant

Step 2
Find en rund form og tegn og klip hvide cirkler ud. Jeg satte 6 på hver pude, men den kan sagtens trække flere

step 3

Hvis du ikke er en dovenkrop som mig kan du stryge vlieseline på de hvide cirkler. Hvis du bare vil winge det som mig, syr du  de hvide cirkler på de store røde cirkler med en helt tæt zigzagsøm. Like zis:

Det er vigtigt med musik til arbejdet:



Step 4 
Klip stykker på ca 20 cm elastik, det får puden til at sidde rigtig stramt på stolen. Hvis du er til et løsere look, eller ikke har et tumlende barn, så klip lidt længere stykker.

Step 5
Nu samles pudebetrækket med knappenåle. Elastikkerne skal selvfølgelig sys fast i kanten så de danner et kors på undersiden. Kinda Like this: 

Step 6 
Sy sammen, men efterlad et hul der er stort nok til at klemme puden ind i. Gæt selv om jeg huskede det...

Step 7
Stop puden i betrækket, og nål hullet pænt op og sy sammen med en "usynlig" søm

Step 8
Forsøg ikke at pille benene af taburetten. 
Det kan ikke lade sig gøre...

Elastikken kan sagtens bare trækkes op over benene.

Step 9
Et voila!













Ingen kommentarer:

Send en kommentar