fredag den 22. august 2014

Kun lige skridtet over "Pasta Ketchup" eller "Verdens nemmeste Aftensmad"

Jep, endnu en opskrift.

Jeg får gode, originale, ideer til indlæg hele tiden, men med min pregnancy brain forsvinder de lige så hurtigt, og jeg kan kun tænke på mad. So here goes: 

Jeg har ind imellem serveret pasta med ketchup som aftensmad for mit yngel. Det er jo ikke just sundt og overskudsagtigt, men det fungerer. Hun kan lide det, det er nemt og hurtigt og man behøver ikke købe ind til det.

Dagens opskrift et stort set lige så enkel, men meget mere instagramvenligt. Den pimpede version kræver dog oftest lidt indkøb. Without further ado, I give you:

PASTA PESTO

Grundopskrift:
Pasta
Grøn pesto

Pimpet version
(Lækre sager man kan tilsætte hvis man har lyst)
Tomater (cherrytomater skåret i halve er min favorit)
Italiensk kødpålæg af en slags (prosciutto, mortadella, pancetta el. Lign)
Rucola
Stegte champignon
Stegte løg
Frisk basilikum revet i stykker
Drys revet parmesan over retten


Kog pastaen i rigeligt vand (saltet og med et skud olivenolie)
Tag den af når den er ret al dente
Tilsæt pesto og det du vil pimpe retten med, tomater kommes bare friske i, det samme med rucola og kød. 
Tilsæt er par skefulde pesto og varm retten op i 1-2 minutter
Server!

Dagens version er med tricolore pasta, tomat, mortadella og frisk basilikum

Tossebarnet gad ikke spise den vidunderlige mad, fordi det var vigtigere at puste bobler i mælken. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar