onsdag den 11. december 2013

Glimmerprojekter

OOI Jeg dimsede rundt med nogle elever i designlokalet i dag. Det va bare lidt løst, julepynt, broderi, huer, indkøbsnet hygge og musik. 
Her er nogle af vores kreationer

Styroporkugle med pailletter sat i med små knappenåle. 

Frihånds "limpistol i glimmer - julepynt" det er supernemt. Man drysser en tyndt lagt glimmer på et glat underlag, fx en plasticlomme. Så "tegner" man med limpistolen. Og før limen tørrer drysser man glimmer over. Lad det tørre/hærde et par minutter. Nemt, sjovt og fint. 

"Limglimmerdippedut"

Limglimmer nu som G-nøgle


Hjerte klippet af vinylplade. Det var til gengæld svært og blev ikke så flot. Jeg har læst at man kan gøre vinylen blødere ved lige at opvarme den ganske kort i ovnen, men den slags kan godt frigive dampe, så det må jeg ikke gøre på skolen. Hjertet er hængt i en pailletsnor. 
Nikolaj synes det var ganske forfærdeligt at klippe i plader. 
Der var tale om Anni-Frid Lyngstads midtfirser soloplade komplet med MEGET cyklamenfarvet øjenskygge og rigelig med neongul på coveret. Jeg tror ikke verden er blevet et fattigere sted nu hvor jeg har voldklippet i den. 

Styroporkugle omviklet med pailletbånd, og drysset med glimmer. I baggrunden hænger min lille "fancy as fuck frog" 


Ida glimrer sin sko. Limen vi brugte hedder canvas coat, og den er beregnet til decoupage da den tørrer helt klar og blank op. Man kan garantrisse godt bruge en anden slags lim. 


Limpistol glimmerstjernen på træet. 

Styroporkugler med glimmer. De her er ikke helt færdige, men når de er, bliver de fine. 


Her er glimmerlimhjertet kommet på træet. Omgivet af min fine fugl og "kuglen" foldet af M&Ms poser. Jeg har endnu ikke selv lært at folde sådan. Man kan også lave kurve, punge, armbånd osv fx af magasiner, vejkort o. Lign. Kuglen har jeg købt i M&M World i London. 


Da vi var færdige i lokalet lå der herremeget glimmer overalt i lokalet og ens tøj, hår og ansigt glitrede relativt meget. Hvilket fik en af tøserne til tørt at konstatere : "det ligner jeg har voldtaget en stripper" 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar