lørdag den 4. august 2012

Juli 2012

3½ måned


Martha bliver ved med at vokse. Hun er dejlig rund og rigtig glad det meste af tiden. Hun har lige de der tigerspringperioder hvor hun er surby* Hvilket fik mig til at tænke på den der film "Tiger på spring, drage i skjul" Det passer totalt godt. Når hun tigerspringer er det som om hendes indre drage kommer frem fra sit skjul. 


Hvis man skal sætte en overskrift for juli er det Søvn. Jeg har sat mig for at indføre en god putterutine. Så hun kan lære at falde i søvn på egen hånd. Jeg har bestilt bøger fra Amazon, og læst noget af dem, og egentlig synes det var noget crap meget af det. Der er tusind forskellige metoder til at få din baby til at lære at falde i søvn. En af metoderne går ud på ekstremt faste rammer. Sådan noget med at baby skal spise en helt bestemt mængde på et helt bestemt tidspunkt, og lurene om dagen skal sættes så meget i system at man skal vække babyen for at give hende mad. Og i bogen er der tonsvis af diagrammer og sider man kan udfylde med "så og så længe på det bryst" osv. Det er ret ufleksibelt og nok ikke lige mig. Jeg er klar over at babyer og børn har behov for faste rammer, men med den der metode kan jeg kun se mig selv blive voldstresset over at skulle følge skemaet slavisk. Man falder jo af sig selv ind i en slags rytme. 
Men jeg bliver bare lidt ør i hovedet af at læse om dem. Der er dog en af bøgerne jeg synes virker fornuftig. Den hedder "Godnat og sov godt" og er i modsætning til alle de andre bøger ikke amerikansk, men spansk. 


Det går dog lidt trægt med at følge principperne. For hvis jeg kan amme hende i søvn, så lægger vi hende bare ind. Det føles som en bjørnetjeneste, men når det er sent om aftenen, og putningen dagen før var et helvede at gråd (både Martha og jeg) og noget der tog et par timer, så er den lette løsning bare så tillokkende. Det er meget muligt at vi skubber problemet foran os, til den dag hvor hun ikke skal ammes om aftenen længere, men åh hvor er det svært. 


Det er nok ikke noget der findes en løsning på lige med det samme.


Der findes et babybillede af mig hvor jeg ser PRÆCIS sådan her ud.

Martha og far

Glad for sit "babygym"

flot skat...

sjov med spejl

dejlige tykke dame

sommerhygge

svømmehal

nusse med far i vandet

med mor i vandet


bask...bask....baskebaskebaskebaske.....bask...

på vej rundt. Martha tager den nok i omvendt rækkefølge, altså fra ryg til mave først. 

7 kilos vægtstang

Op at sidde!

Oldemor i Esbjerg

savlebaby

So charming

småtræt hængende på farmand

prøve dåbskjole. Den passede alligevel fint, man kan bare ikke lukke alle knapperne

Min 29 års fødselsdag. Prøv lige at se hendes sure sure fjæs. 

Morgenglad

Lege med skumdimser

Min skumdims!

Rund og glad

MEGET fascineret af lampen

Morgenlur

Martha ser OL

Meget optaget af OL-svømning

Jeg hørte en grynten fra tæppet, og så lå hun sådan her. Ærgeligt alligevel at man har lært at trække en klud henover hovedet, men endnu ikke er i stand til at få den væk igen.
*-by. Nikolaj og jeg er begyndt at kalde hende alle mulige ting der ender på -by, som i baby. Det skal altså udtales -bi. Fx kan hun være trætby, eller gladby. Nogen gange er hun surby og hun er hele tiden tykby. Lugtby er hun også ind imellem, fx når hun er prutby eller skidby.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar