onsdag den 4. juli 2012

21 ting jeg har lært på den hårde måde

11 uger

Jeg har læst en del om graviditet, babyer og amning. Gør det stadig. Jeg er jo sådan en nørd der gerne vil vide det hele. Men der er altså nogle ting som jeg ikke har læst om nogle steder. Måske fordi de er underlige/klamme/mærkelige. Eller måske er det ikke generelle ting. Kun noget jeg og Martha har oplevet. Who knows? Men ihvertfald har jeg lavet en liste over: 

Ting I sgu godt lige kunne have forberedt mig på

1. under graviditeten får de fleste kvinder tykkere og sundere hår. Altså øget hårvækst. Den kan OGSÅ manifestere sig som en hyggelig lille have af lange mørke hår omkring navlen. Eller som dunede lyse bakkenbarter.

2. babyer lugter. Og ikke kun når de har skidt. Deres ører lugter af gammel sur sved. Uanset hvor tit man bader dem står der altid en lidt klam lugt omrking ørene

3. Babyer har mange hudfolder. I dem kan der samle sig ildelugtende gnat. 

4. Babylort lugter nærmest af løg. Og temmelig syrligt. Men  i følge Nikolaj som nybagt brød. Konsistensen er som hytteost, farven som fransk sennep. 

5. Man bliver hurtigt ligeglad med om man har fået lidt lort på hånden. Det kan faktisk sagtens sidde der i timevis før du opdager det.

6. under graviditeten kan din iskiasnerve sætte sig i klemme. Det betyder i praksis at du får MAJET ondt i røven og går som en and.

7. amning gør dig tørstig

8. man oplever en fysisk smerte i brysterne når baby græder

9. Det gør herrenas at få en babyfod losset lige i et mælkefyldt bryst. Dette sker dagligt ved puslebordet.

10. Babynegle er herreskarpe. Bliv derfor ikke overrasket over kradsemærker i babys ansigt.

11. Babyer er ikke særligt kloge. De kan finde på at hive hårdt fat i din brystvorte for dernæst at sutte på hånden der hiver i brystvorten. 

12. babyer siger faktisk "AGYYYY"

13. babyer får bumser

14. babyer vågner herretidligt om morgenen

15. man planlægger sin aftensmad, så den er nem at spise med en hånd. Også den venstre.

16. man begynder at spise virkelig hurtigt ("skal skynde mig at spise inden baby vågner. Tyg tyg tyg for helvede")

17. lydløse orgasmer

18. man kan godt have rigtig mange planer om hvordan man skal være som mor, men ofte vil virkeligheden det anderledes. 

19. Man gider ikke have BH på når man bare er derhjemme. Easy access. 

20. Man bruger kun nedringede og elastiske toppe når man skal ud. Easy access. 

21. Det tager 100 år og en madpakke at komme ud af døren. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar