tirsdag den 10. april 2012

Lortebil!

38+1
13 dage til T-dag (terminsdag)


Jeps, vi har købt en bil. En ældre Opel Vectra. Fra 1996 nærmere bestemt. Men den så fin ud, havde kun 150.000 km og havde kun haft en tidligere ejer. Et ældre ægtepar. Vi købte den af sådan en perlegrus-mekaniker som fiksede alle de ting der lige skulle ordnes. Og han lovede at syne den. Så glade og trygge var vi. Og så skulle vi lige i Bilka for at købe et babybadekar (troede seriøst ikke jeg nogensinde ville komme til at ytre sådan en sætning, men der kan man se...) 


Niko vender (det er jo ham der kører da jeg STADIG ikke har bestået køreprøven Grrr!) og pludselig lyder der en væmmelig skrabende lyd. jeg stiger ud og opdager at udstødningen (katalysatoren?).. altså den dims som selve udstødningsrøret sidder fast på, er faldet af. Ligger simpelthen og skraber hen ad jorden. Paniiiik! Niko forsøger at parkere og bakker og mosler rundt, så den der dims til sidst falder helt af. Det vælter ud med udstødningsgas fra under bilen og dimsen ligger bare og ser dum ud på vejen. Den er helt sorttæret af rust og der løber klammoella sort væske ud af den. En af beboerne i gaden, en ældre vommet herre står og provider et dejligt kommentarspor samtidig. Og det er jo altid så dejligt.  Og så var det jeg gik hjem.


Så nu sidder jeg her - sur på mekanikertyper og vommede mænd og mig selv (for det med de dumpede køreprøver - ja det ER i flertal) Og Niko ringede efter sin bror så nu står de nok nede på gaden og gør sig kloge på biler. Jeg har bare lyst til at tæske ham mekanikeren med den der udstødningsdims.



Update: Har lært at det er LYDPOTTEN der er den lede afhopper-satan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar