søndag den 11. marts 2012

Denne uge på Facebook

33+6


Endnu en uge er ved at nå til ende. Ugen der skulle have været min sidste på arbejdet før "babyferie" Men det satte den dejlige stafylokokker-infektion i benet en stopper for. Meget øv. Trodsede dog min læge og var både til køretime og ude på arbejdet for at sige på gensyn til elever og kolleger.


Og torsdag stod den som sædvanlig på drama. Denne gang allerede fra kl. 16. Vi skal jo på On Stage festival på lørdag. Så vi har lidt travlt. De fleste kunne godt forstå alvoren og kæmpede bravt og der var mange ting der kom til at fungere vældig godt, og så var der lige dem der var sådan lige lidt for teenageagtige. Ukoncentrede, larmende og ligeglade med de andre. Sad bare på gulvet og snakkede og gloede på deres telefoner og man skal råbe dem op for at gøre dem opmærksomme på at de altså skulle på scenen. Øv for pokker, hvor de irriterer mig. Jeg ved godt at teenagere nogle gange er sådan - nogle mere end andre - men det frustrerer mig. Fordi der er så kort tid til premieren og fordi jeg synes jeg har prøvet alt for at banke ind i hovedet på dem at den største dyd på sådan et dramahold er respekten for dem der står på scenen. Hmm måske de finder ud af det når de er helt snotforvirrede til urpremieren på lørdag? Det er bare SÅ ærgeligt for de andre - dem der er flest af - som har arbejdet hårdt og koncentreret. 


Sådan er det jo i ungdomsskoleregi. Så er der elever der kommer for undervisningens indhold. Altså som holder af drama og gerne vil lære mere og blive udfordret og alle de der gode ting. Og så er der dem der kommer fordi det er hyggeligt og deres venner også er der. Dem der primært er socialt motiverede. Og dem skal der i høj grad også være plads til. Det er meget vigtigt at der er plads til alle typer elever på et ungdomsskolehold. Det er bare sværere at rumme dem når man når hertil i sæsonen. Fordi jeg har en ikke uvæsentlig kunsterisk og pædagogisk stolthed over "projekt dramahold"


Nå men det var ugen i updates jeg kom fra. Inspireret af en blog jeg læser;  Sneglcille


So here goes:


Der er nu intet så sært som et ordentlig indvendigt nyrespark.


Har taget hul på min allersidste arbejdsuge i 2012.


Øv med øv på. Min læge har sygemeldt mig så jeg går glip af min sidste uge på efterskolen. Piv! Damn you stafylokokker!


Har sagt farvel og på gensyn til verdens skønneste danskhold og den sødeste kontaktgruppe på HE i dag.

































Score! Skal have penge tilbage i Skat. Og mere end 3 kr som forrige år.


Har du en smartphone? Synes du tegn og gæt er herresjovt? Så prøv Draw Something. Turbaseret tegne-gættespil mod dine venner a la wordfeud. Det er naturligvis gratis. Jeg hedder også derinde LiseJJ. Kom glad og spil med mig!


Hørt under scrabble. Rikke: "er det ikke sådan noget Nik & Jay - "flex din krop baby"


Rikke: "kan man godt skrive flæsk med x?"


Rikke til Tanja "du river bare i den hvis du vil"


Legede med Rikkes køleskabsscrabble.


































Der er rimelig meget gang i babyen i øjeblikket, og indimellem buler maven ud på sådan en alien-agtig måde, og vi er blevet enige om at det nok er numsen den stritter med - altså at den mooner.
Et par dage efter kommer Nikolaj hen til mig med et meget skælmsk blik og siger: "er det babyen laver nu, det man kalder Moon-bevægelsen? ...hø hø hø"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar