onsdag den 5. oktober 2011

tigerreje eller alien?

11+3

Jep, var til scanning i går, og fik rykket terminen, så er nu tilbage på 11+3, hvor jeg ellers troede jeg var 12+1. Det betyder jo ikke så meget i det store hele, udover at terminen nu er d. 22.april. Uha den rykkere tættere og tættere på Nikos fødselsdag. Han er herrebange for at hun fremover skal dele fødselsdag med nogen. Jeg går garntrisse langt over tiden anyway. Det bliver en maj-baby tror jeg.

Men altså, den var lille, 4,1 cm - på størrelse med en tigerreje. Og med 2 arme, 2 ben, 1 hoved og et hjerte der blinkede derudaf. Fik ikke lov at høre hjertelyden men det var fint nok. Kunne jo se at de stod og slog som det skulle. Men fosteret var for lille til at de kunne måle nakkefolden, så jeg skal tilbage i næste uge og scannes igen. Det er ok, men, kors hvor er Holbæk dog langt væk!

Jeg fik billeder, og det ene herunder viser tigerrejen fra siden. Man skal vide hvad man kigger efter, men den er der altså.

Jeg fik også et andet billede (det kan være det kommer på bloggen i morgen) af noget mig og Nikolaj kun kunne konstatere var en fløydiendof. Altså en udefinerbar klump. Det var en af mine mandlige kolleger der kunne se hvad det forestillede. Det var så fosteret set lige forfra. Det ligner så virkelig meget en lidt uhyggelig alien. Så det kan  glæde jer til at se.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar