søndag den 21. august 2011

Rystende

5+5


Jeg og min mand har prøvet i et års tid på at blive gravide. Hader det udtryk. "Vi er gravide" Gu er VI ej gravide. Men det lyder alligevel lidt vulgært hvis han gik og sagde: "jeg prøver at gøre min kone gravid."


Jeg er 28 år. Han er 32. Vi har været kærester i 7 år, og blev gift for 2 år siden. Jeg blev færdiguddannet sidste sommer og arbejder nu (hårdt). 


Og her for et par dage siden da jeg tissede på pinden var der pludselig 2 streger. Det troede jeg selvfølgelig var en fejl, så jeg tissede igen. To streger igen. Plagede mandse om at gå i 7/11 efter en mere, men det gad han fandme ikke. "Så vent dog til imorgen!" OK så, købte en 7/11 på vej på arbejde. Tissede igen på pind på arbejdet. Og den var - surprise - også positiv. Jeg troede dog stadig ikke på det. Jeg turde ikke tro på det. Jeg har whinet så længe over "vi kan ikke blive gravide - piv piv piv"
Jeg mødte en veninde på stationen og kom til at sige at jeg havde taget tre tests og de var alle tre positive men at jeg ikke troede på det før jeg havde taget et par stykker mere. 


Jeg drønede i Matas og købte 4 mere - en af hvert mærke. Gad vide om det er noget der sker jævnligt. At kvinder kommer med favnen fuld af Clearblue og RFSU pakker. Den der Clearblue Digital kostede gudhjælpemig 90 kr. 


Nåmmen jeg kom hjem og forsøgte at klemme en smule tis ud men det kunne jeg ikke. Så måtte jeg jo bælle en masse vand og pænt vente til trangen meldte sig igen. Og så tog jeg 2 mere. Blandt andet den der Clearblue. Hvor der med skrift står GRAVID eller IKKE GRAVID. Og ved I hvad fellas? Der stod sgu GRAVID. Først der forstod jeg hvad der var sket.


Blev jeg glad? Ja selvfølgelig, men mest var jeg bare overvældet, forvirret og rystet. 


Tanken om at der kommer en baby - et lille menneske - ud i den anden ende (så at sige) er slet ikke gået op for mig endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar